× Hjælpecenter

Tekstredigeringsværktøj

Tekstredigeringsværktøjet giver mulighed for at formatere og ændre udseendet af indholdet på jeres sider. Der er indbygget en række funktioner, som hjælper med dette.

Indsæt billede

Ved at klikke på "Indsæt billede" i tekstredigeringsværktøjet åbnes en upload-boks (som vist nedenfor), hvor billedet tilføjes. Først vælges et billede ved at klikke på "Vælg et billede" og finde det billede på computeren som skal indsættes. Når I har fundet billedet klikkes på "Upload billede" og billedet tilføjes til indholdet.
Ved at højreklikke på tekstfeltet kommer mulighederne (vist til højre) op. Det er primært funktioner til at redigere tabeller.

Indsæt tabel

Tabeller er gode til at opstille indhold side om side. Ved at højreklikke eller klikke på "Indsæt tabel" og vælge hvor mange felter der skal være i tabellen tilføjes en tabel. Derefter trækkes tabellen til den ønskede størrelse og indhold kan tilføjes.

Se nedenfor, hvordan I gør.

Vi foreslår tabellen ikke er bredere end 900px.

Indsæt link

Ved at klikke på "Indsæt/Ret link er det muligt at tilføje en henvisning til en anden hjemmeside.

URL - her indtastet adressen der henvises til.

Vis tekst - er den tekst, som trykkes på for at gå til henvisning.

Titel - tekst der vises når musen holdes over linket.

Target - om henvisningen skal åbnes i et nyt vindue eller samme vindue.

Indsæt link til begivenhed

Det er muligt at tilføje henvisninger til begivenheder oprettet i kalenderen, ved at klikke på "Tilføj link til begivenhed" og vælge en begivenhed på listen og derefter klikke "Ok".

Indsæt link til filer

Det er muligt at tilføje henvisninger til filer oprettet og uploadet i systemet, ved at klikke på "Tilføj link til til" og vælge en filen på listen og derefter klikke "Ok".

Stadig noget der driller?

Mangler I stadig hjælp, er I altid velkommen til at skrive til os.
Send os et spørgsmål