Få success med at åbne et fitnesscenter og undgå den mest almindelige fejl



I den ultra-konkurrencedygtige verden af ​​sundhed og fitness, er der pt. mindre end 50 % af nye fitnesscentre, som forventes at overleve ud over de første 5 år i erhvervslivet.

 

Grund til fejl og hvad man burde gøre

Grunden til man ikke overlever, er at det er sjældent man finder nogen, der både brænder for at levere sundheds- og fitnesstjenester og er dygtige til markedsføring og salg. Resultatet er ofte, at den ene side af forretningen vakler og kan trække hele driften med sig.

 

I disse tilfælde foreslår vi at hvis du ikke er ekspert i salg og markedsføring af fitnesscentre, så find en, der er det. Omfavn salg og marketing. Få noget træning. I et forsøg på at yde god service kan du ikke opgive nøgletrin i medlemssalgsprocessen.

 

Hold dine kunder glade

  • At definere, hvordan dit fitnesscenter vil give en enestående oplevelse for studerende og familier.
  • Gør det nemt for studerende og familier at tilmelde sig undervisning, betale gebyrer og holde forbindelsen til dit fitnesscenter.
  • Udformning af processer til at imødegå bekymringer, klager og ulykkelige forældre efter behov.
  • Forvandler glade studerende og familier til fitnessambassadører og henvisningskilder, der holder din fremtidige elevpipeline fuld.
  • Træning og hold personale ansvarlige for at gøre deres del for at eksekvere din vision og plan for kundetilfredshed.

 

At levere et fitnesscenter af høj kvalitet og et program er krav for at drive et økonomisk stabilt fitnesscenter. Hvis du vil have et fitnesscenter, der trives med både økonomiske og personlige belønninger, er det at bruge førsteklasses kundeservice til at gøre kunderne til et tæt sammentømret fællesskab den stærkeste reklame, du kan bede om.

 

Driftsplan for træning og personale

Drift vil blive dit daglige fokus, men du kan ikke styre den daglige drift uden at lægge en plan sammen. Sådan kommer du i gang:

 

  • Konfigurer telefon- og internetsystemer
  • Konfigurer og integrer klassestyringssoftware
  • Skriv driftspolitikker og manualer om alt fra træningscenters sikkerhed og vedligeholdelse af udstyr til aflyste undervisningstimer og fraværende elevers politikker

 

Der er alle mulige detaljerede beslutninger, du skal tage som fitnesscenterejer og dokumentere oplysningerne, så du og dine medarbejdere kan agere konsekvent som et hold. Etablering af en driftsplan kræver også, at du identificerer nøglefunktioner og opgaver og derefter uddelegerer dem til personalet eller automatiserer dem gennem din styringssoftware.

 

Løbende omkostninger

Løbende omkostninger vil variere afhængigt af størrelsen og typen af fitnesscenter, du starter. Vi har listet nogle af de opståede omkostninger, du kan opleve, nedenfor:

 

  • Leje- eller realkreditbetalinger – dette er betalingen for at sikre dine lokaler.
  • Månedlig forsikring – Dette dækker din virksomhed, udstyr og enhver risiko.
  • Personaleløn – Dette vil inkludere din egen og alle dine medarbejderes løn.
  • Forsyning – Inkluderer udgifter som vand og elektricitet.
  • Rengøringsartikler – Du skal bruge daglig rengøring af udstyr. Denne omkostning er et must.
  • Vedligeholdelse – Du skal vedligeholde din bygning, dit udstyr, og webserver for en professionel hjemmeside hver måned.
  • Telefon og Wi-Fi – for at holde forbindelsen skal du have en telefon og gode internettjenester.
  • Marketing – Du bliver nødt til at fortsætte med at annoncere, hvis du vil udvikle din virksomhed.

 

Hold fast i dit syn

Sørg for, at dit fitnesscenter er placeret til hver fase af væksten, og hvordan du vurderer, hvornår dit fitnesscenter kan være klar til at tage et spring ind i den næste fase.

Hver center-ejer har forskellige drømme for deres virksomhed. Måske har du visioner om at udvide dit fitnesscenter til en franchise placering. Måske er din vision at udvikle et instruktionssystem, du kan markedsføre og give licens til andre fitnesscentre og trænere. Eller måske vil du have et blomstrende fitnesscenter, hvor du i sidste ende kan gå over til en mere håndfast ejer for at nyde dets økonomiske belønninger.

 

Uanset hvad din vision er, skal du proaktivt forfølge vækst ved at holde dig på forkant med, hvad der sker i dit fitnesscenter i dag og forstå, hvordan du tager de næste skridt for fremtiden.