Sport og øl hænger godt sammen

Det kan godt være at elitesport og øl ikke hænger så godt sammen, men sport og serie 5 hænger i den grad sammen. Jeg spiller på et serie 5 hold og noget af det vigtigste for vores holdhånd er 3 halvleg noget af det vigtigste efter en kamp. Det er en super god tradition vi har at nå vi har spillet vores kamp, så sidder vi og snakker om hvad der gik godt og hvad der gik skidt. Det betyder også, at mens vi går i bad, så får vi lige vendt kampen så vi kan gøre det endnu bedre næste gang.

Flere brygger øl selv

Der er flere på vores fodboldhold der er startet med at brygge øl selv, så nu får vi som regel vores eget øl og der gør bare sammenholdt endnu bedre. Vi har også en fra vores hold der sælger ølglas https://box2brew.dk/glas og det giver bare en rigtig god fornemmelse at sidde og drikke klubbens eget øl mens vi sidder med et rigtig glas. Det kan godt være mange har en anden tanker når man tænker øl til 3. halvleg, men det er altså sådan det virker i vores klub.

Vi brygger også sammen

Vi er efterhånden kommet dertil, at vi er startet med at brygge sammen, for der har vi mulighed for at hygge os sammen om at brygge øl, og det gør noget godt for vores sammenhold. Vi har alle sammen hentet denne bog om ølbrygning https://bryggerbog.dk/. Den har vi læst så alle har en god grundlæggende viden om hvordan man brygger. Det betyder også, at alle kan hjælpe med til at brygge, så der er ikke nogen der bare sidder og hænger og bare drikker øl.

Det er efterhånden begyndt at rygtes blandt andre klubber hvordan vi gør ting i vores lille klub. Der sker tit det, at spillerne fra de hold vi møder kommer over til os, for at høre hvordan vi har skabt det sammenhold vi har i klubben. De bliver noget overrasket over hvordan vi griber vores 3. halvleg an, for de andre hold sidder typisk der med dåseøl der er godt varmt og derfor ikke den store fornøjelse. Vi er faktisk kommet dertil, at modstanderholdet var med inde i vores omklædningsrum til sidste kamp, så nu starter de nok også med at brygge deres eget øl sammen, så de måske kan få den samme ånd som vi har i vores klub.

Jeg synes det er super sjovt at spise fodbold, og det er da også fedt at andre klubber har interesse i hvordan vi gør ting i vores klub. Hvem ved det ender måske med at alle klubber i serie 5 brygger deres eget øl til 3. halvleg.