Indendørs Teambuildingøvelser

Teambuildingøvelser er anerkendt som gode metoder til at skabe sammenhængskraft i en gruppe af arbejdskolleger. For selvom man er bundet sammen af en fælles faglighed, er det langt fra sikkert at det gode samarbejde er på plads. Det kan indendørs teambuildingøvelser hjælpe jer med. Og det er en meget velegnet aktivitet til et firma arrangement.

Teambuilding kan løfte jeres samarbejde til nye højder.

Tænk på sidste gang, du var til et møde, hvor nogen præsenterede en idé, og du ikke helt forstod, hvad de sagde. Måske var du i en brainstormsession, hvor folk smed ideer ud til venstre og højre, men ingen lyttede rigtigt til hinanden. Det er begge eksempler på tidspunkter, hvor samarbejdet kunne forbedres.

Forestil dig nu et andet scenarie. Du er til et møde, og nogen præsenterer en idé. Hele teamet er opmærksomme, og de stiller spørgsmål for at sikre, at de forstår. Eller du er i en brainstormsession, og folk lytter virkelig til hinanden og bygger på hinandens ideer. Disse er begge eksempler på tidspunkter, hvor samarbejdet blev forbedret.

Hvad gjorde forskellen i disse scenarier? I det første sæt eksempler arbejdede teamet ikke sammen. De lyttede ikke til hinanden, og de forsøgte ikke at forstå hinanden. I det andet sæt eksempler arbejdede teamet sammen – lyttede og prøvede at forstå.

Indendørs teambuildingøvelser kan hjælpe med at forbedre samarbejdet i et team. Ved at lave øvelser, der tilskynder til kommunikation og lytning, kan teammedlemmer lære, hvordan de bedre kan arbejde sammen. Disse øvelser kan også hjælpe teammedlemmer med at lære mere om hinanden og opbygge relationer.

Og når samarbejdsøvelserne foregår indendørs, kan de gennemføres uanset vejr og vind – og I kan uddrage maksimal læring.

Samarbejdsøvelser kan føles ukomfortable i starten – men hold ud!

Når du deltager i teambuilding, er det vigtigt at have det sjovt! Gennem det sjove og uhøjtidelige lærer du.

I starten kan du føle dig utilpas, fordi du ikke kender de andre personer i denne sammenhæng. Men når du begynder at interagere med de andre gruppemedlemmer, vil du begynde at føle dig mere komfortabel.

Du vil lære om de andre medlemmer af din gruppe, og hvad deres styrker og svagheder er. Når I arbejder sammen om at fuldføre øvelserne, vil du begynde at stole på de andre medlemmer af jeres gruppe. Denne tillid vil hjælpe jer til at arbejde mere effektivt sammen i fremtiden.

At gennemføre denne type aktiviteter vil hjælpe dig både i dit personlige og professionelle liv – så foreslå det næste gang, du taler med dit team.